Joshua en het Geheim.

welk cijfer geef jij dit verhaal?


  • Totaal stemmers
    11

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Ik heb weer een nieuw verhaal geschreven! ben er zelf niet heel enthousiast over eigen haha :p
tips & opmerkingen hoor ik graag, en wie weet komt er nog een vervolg als het een beetje in de smaakt valt?!

Later (als er een nieuw hoofstuk komt), zal ik er wat meer DL-heid in stoppen :D




“hallo Joshua. “ Ze gaven elkaar een hand. “ik ben Linda ter Beek” Joshua was verbaasd vanwege haar sterke handdruk. Ze zag er vrij iel uit, met een net iets te slank lichaam. “Hallo” antwoordde Joshua. “Ga maar zitten hoor” benadrukte mevrouw Ter Beek. “ Zou je me er eerst iets over kunnen vertellen? Dan kan ik vervolgens wat onderzoeken doen aan de hand van je klachten” vroeg ze vriendelijk. Ze ging op een zwarte, leren stoel zitten achter haar bureau. Terwijl ze verslag aan het typen was op de computer voor zich, deed Joshua zijn verhaal. “Nou.. Ik heb de laatste tijd vaak last van me been. Meestal na het sporten, of als ik een tijdje gestaan heb.” Hij rustte even, en keek toe hoe de fysiotherapeute druk bezig was met typen. “Oke, en waar heb je precies last?” vroeg ze nog steeds typend. “In me kuiten. Het is een soort kramp, en het gaat wel weer over als ik een tijdje zit. Verder voelt het alsof het gekneusd is, maar dan permanent.” Mevrouw Ter Beek knikte. “Zou je even uit de kleren willen? Dan kan ik kijken of er verschil is tussen je benen.” toen ze Joshua’s blik zag, voegde ze er “tot je onderbroek” aan toe. Joshua knikte wat verlegen, en begon bij zijn schoenen. Na enkele tientallen seconden was Joshua uit de kleren tot waar nodig was. Hij streek zijn blonde korte haar weer glad. Ze liet Joshua een tijdje wachten. Joshua begon zich slecht op zijn gemak te voelen. Hij was van nature nooit zo’n zielepeut, maar dit voelde gewoon niet best. “Oke..” probeerde Joshua schor. De vrouw keek op van haar computer, en begon Joshua te inspecteren. Ze begon door de stand van zijn schouders te bekijken, en Joshua volgde haar naar onder, tot en met zijn voeten. volgde “Ik merk dat je linker been wat dikker is. Voel je dat zelf ook Joshua” vroeg ze een tikje te kinderlijk naar Joshua’s beredenering. “Klopt, ik ben hiervoor al naar de dokter geweest, en die verwees me door naar de fysio voor oefeningen.” De vrouw zei niks, en liep langs Joshua heen, en begon haar werk te doen.

Joshua is DL. Alleen heeft hij de pech dat hij als 14-jarige niet veel gelegenheid heeft om zijn hobby uit te voeren. Dit soort incidenten zorgen bij veel mensen voor misschien irritatie, maar meer ook niet. Nee, hij was obsessed with this feeling. Zijn hele gedachtegang had met luiers te maken, en het enige moment wanneer hij zich ècht gelukkig voelt, is wanneer hij draagt. En dat was helaas niet vaak het geval. Verder kon hij veel lol maken met vrienden, en had hij gewoon een normale jeugd. De enige die het ook wist waren Johan en Lisa. Dat waren 2 goede vrienden. Joshua vond dat hij het tegen iemand moest vertellen, en zei waren de enige die hij vertrouwde. Spijt had hij er zeker niet van.

Een half uurtje later, na de behandeling bij de Fysio, stapte Joshua weer met een leeg gevoel op zijn fiets. Hij was alleen thuis vanavond, en zijn ouders en broer waren tot de volgende middag weg. Daarom besloot hij maar om een groot stap te nemen: een pak luiers halen. Zijn hart bonsde als een gek toen hij zijn fiets in de stalling voor het winkelcentrum zette. Hij deed zijn capuchon af, en deed de I-pod oortjes uit.
De laatste dag dat hij gewerkt had was Zaterdag. Hij werd gevraagd om een aantal auto’s te wassen, en had blij ingestemd. Het leverde hem 25,- euro op. Hopelijk genoeg voor een pak Tena’s, want het zou opvallen als hij zo’n bedrag zou moeten pinnen.
“Goeie middag” zei een vriendelijk man achter de toonbank van de apotheek. “hallo, ik zou graag een pak tena maxi willen hebben.” De man keek hem heel even met een nietszeggende blik aan, en schuifelde toen naar achter. Hij had een kleine bril op het puntje van zijn lange, gerimpelde neus, waardoor hij des te vriendelijker leek. “Alsjeblieft. heb je een recept van de huisarts?” vroeg de man. Joshua had zich hier al op voorbereid, en zei: “nee, ik kreeg alleen de opdracht dit pak te kopen. Niks gehoord over een recept” Het klonk niet al te overtuigend, maar er valt ook weinig te overtuigen aan een verkoper, waarvan een klant gewoon wat wilt kopen. “Geen probleem. Dat is dan 21,35 euro alsjeblieft.” Het laatje van de kassa klinkt, en Joshua rekende af. “Wil je er een tas omheen?” vroeg de man. Joshua knikte, en fietste terug naar huis.
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
pietje01 zei:
Leuk verhaal! Spannend op het laatst.

We wachten het vervolg graag af!
Leuk dat er nog iemand reageerd!
Ik zal vanavond of morgen een nieuw vervolg posten..
 

poopoopants

hoi iedereen, welkom op mijn profiel
een goed begin, ben benieuwd naar het vervolg.
Ik denk dat je verhaal wel beter op wordt naarmate je verder met je verhaal bent!!
De eerste stuk is altijd een inleidende stuk :). Maar suc6 ermee!!
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Leuk dat er zo positief op wordt gereageerd! Ik heb weer een nieuw deel; iets spannender wel, en een beetje DL-heid ertussen..
Enjoy!


Eenmaal thuis gekomen merkte Joshua pas op dat zijn moeder weer thuis was. “moest jij niet overwerken?” zei Joshua terwijl naar de klok in de huiskamer keek. Het was net half 5 geweest. Zijn moeder keek op van de laptop die op haar schoot lag. “Nee, we zijn aan het dalen in de koersen. Het duurt niet lang, voordat ik me werk kwijt ben Joshua” Hij hoorde een enige zwakheid in haar stem, terwijl ze dat juist probeerde te verbergen. “Ooh, dat is minder. Hopelijk gaat het weer beter!” zei Joshua.
Wat boeit mij dat nou? Ik sta hier zo zenuwachtig als de penen, met een pak luiers in me rugzak. Hou je praatjes gewoon voor je! Dacht Joshua, alleen het lef ontbrak hem.
“Succes ermee, ik ga weer naar boven. Ik hoor me huiswerk al schreeuwen.” Grapte Joshua, in de hoop de sfeer wat minder gespannen te maken. “dankje schat, jij ook succes” zei ze afwezig. Joshua veegde het zweet van zijn voorhoofd. Hij hoorde het kraken van het pak luiers, het deed hem goed na die lange tijd. Eenmaal in zijn kamer stond hij even doodstil. Geen geluid van mensen die in de buurt waren. Joshua scheurde het pak open, en trok de luiers er uit. Hij haalde de gitaar achter zijn kast vandaan, en stopte daar voor in de plaats de luiers. Hij was net op de helft, toen zijn mobiel opeens afging. Joshua schrok zich dood, en gooide uit reactie het dekbed over zijn bed, en de luiers heen. Toen het tot hem door drong dat het zijn mobieltje maar was, beantwoordde hij hem. “Joshua?” vroeg een lage stem. “Toevallig wel ja, met wie spreek ik?” hij kreeg een extreem misselijk gevoel in zijn maag. Hij had die stem eerder gehoord..
“Geloof me, je kent m-…” Joshua kreeg een schok van woede door zich heen. “IK HAD TOCH GEZEGD DAT IK HIER NIET MEER AAN DOE!” schreeuwde hij, pas later te bedenken dat zijn moeder gewoon beneden dat. “één laatste aanbod nog, dan ben je voor eeuwig van ons af” zei de man. Wat een gladjanus. “Net zoals de vorige keer zeker?” herinnerde Joshua hem geïrriteerd. “Je kan het vergeten Zwartsheimer. Geen klussen meer, die tijd is voorbij.” Zei Joshua zo volwassen mogelijk. Even was het stil aan de lijn. Joshua liep naar zijn raam, en trok aan het touwtje waardoor het rolluik omhoog ging. De zwarte Mercedes met verduisterde ramen stond er weer. Net zoals vroeger . Het deed Joshua weer denken aan de tijd dat hij samen met zijn partner al meer dan 20 minuten op de vlucht was geweest voor de politie. Er leek maar geen eind aan te komen, tot dat zwarte Mercedes van hun opdrachtgevers opeens de weg versperde. Ze stapte snel in, en waren binnen no-time verdwenen voor de ogen van de politie.
“Er staat weer een kleine 4000,- euro op het spel. En samenwerking met een partner. Geloof me, jullie zullen het goed met elkaar vinden.
“Ik weet het niet hoor… Het risciso is nu nog groter geworden voor mij, en dat weet je Bernard. “Wat had ik je nou gezegd over het uitspreken van mijn voornaam?” Hij klonk serieus, maar Joshua kende hem te lang om zich iets aan te trekken van zijn dreigende manier van spreken. “Goed. Ik ga akkoord. Maar, ik werk alleen in weekenden. Ik wil met de hele opdacht NIKS te maken hebben tijdens werkdagen! Dat houd in: geen telefoontjes, informatie, of anonieme brieven. Ben in duidelijk…Bernard!” spotte Joshua, terwijl hij zijn opmerking totaal negeerde.
“Loud and Clear. “ Kaatste Hij terug. Er verscheen een veelzeggende glimlach bij Joshua. Één laatste keer? “Vanacht 10 uur Zuiderplein. Wat zal ik verder zeggen?... je zult alles vast nog wel weten.” Prevelde hij. “Ben bang van wel.”
Joshua hing op. Hij liet zich zakken op zijn bed, en streek een hand door het haar, en zette alles nog een keer op een rijtje.
Dit zou zijn hele leven weer om kunnen keren naar het verleden. Hij had een jaar geleden besloten om alle Jobs achter zich te laten, en er nooit meer naar om te kijken. Waarom voelde hij dan toch zo’n sterke aandrang om er weer eentje te doen? Zijn gedachten werden verstoord door Luna, het 7 jarige zusje van Joshua. “Hé gekkie, zit niet te dromen joh! We gaan eten.” Joshua lachte even kort. Hij strookte zijn hand door haar lange, zwarte haren, en volgende haar de trap af naar beneden. Was het toch nog ergens goed voor om de dekens over de luiers die op gespreid op het bed lagen, te gooien.

Het was inmiddels donker buiten. Joshua trok de deur achter zich dicht, en liep het voortuintje uit. Hij had vroeger al geleerd dat het bij het uitreiken van een Job van groots belang was om je op een bepaalde manier te kleden: Zwarte capuchon op, donkere broeken, en iets van een zwart spijkerjack. Dit waren allemaal vuistregels, om misverstanden onbekende mensen te voorkomen, in verschillende manier. Daarom was Joshua ook gekleed in zwarte gympen, een donkere spijkerbroek, een zwart jack, en een zwarte capuchon over zijn hoofd. Ook droeg hij een luier. De eerste uit het pak; uit ervaring kon Joshua opmaken dat het nogal lang kon duren op zo’n avond.
Hij liep in redelijk snel tempo met zijn handen in zijn jaszakken op weg naar het pleintje. Toen hij het grasveld af liep, stopte hij even bij een muurtje. Hij verstopte zich er achter. Joshua kon nu uitkijken over het hele plein. Aan de andere kant van het plein zag hij de Mercedes staan. Het leek geen val, dus Joshua begon er op af te lopen. Zijn hart bonsde harder als normaal. De adrenaline raasde door zijn lichaam. Net als vroeger. Joshua had gemengde gevoelens over het feit dat hij hier nu weer voor een Job stond. Vorige Jobs hadden ernstige littekens gemaakt bij hem, en zijn partner heeft er zelfs de dood gevonden..
Hij stond nu vlak voor de auto. “Valkenburger loopt over een dam gebouwd van muizenvallen.” Het portier ging open. “Zelfs het wachtwoord heb je onthouden, naar schijnt.” Joshua kon zijn ogen niet geloven. “Nathalia? Ben jij dat serieus?” Hij kon wel een gat in de lucht schieten van blijdschap. Nathalia had nog maar net de tijd om rechtop uit de auto te komen, toen Joshua haar met alle liefde om de nek vloog. Tranen sprongen bij beiden in de ogen. Nathalia drukte een stevige zoen op Joshua’s lippen. Ze omhelsden elkaar alsof dit de laatste keer was dat ze het konden doen. De kou, verwarde gevoelens, en irritatie van alles bij elkaar, was nu volledig verdwenen. Hij kon gewoon niet geloven dat ze terug was.
“Joshua” klonk de dreigende, donkere stem. Ze waren in één klap weer terug in de grimmige sfeer op het donkere pleintje. “We hebben zaken te bespreken, dames en heren.”
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
leuk dat er zo op gereageerd wordt!

Ben van om later beroepsschrijver te worden.. vandaar dat complimenten zeker niet mis zijn :D
Ga denk dit weekend weer een hoofdstuk schrijven, want ben ook met een ander verhaal bezig, en die is.... for real!

Luierfan_boy.
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Hier weer een nieuw stukje. Als er klachten zijn over het laatste stuk, hoor ik het wel..

“Ten eerste excuses dat we je weer opgebeld hebben, Joshua.” Maar een oud agent wordt nooit vergeten. Zeker niet na zo’n stijlvolle geschiedenis.”
Joshua dacht meteen met een treurig gevoel terug aan het moment waarin de laatste uren van Nathalia ten einde kwamen…

“Ik hoor ze niet meer?” merkte Nathalia doodsbang op. “Laten we geen enkel risico lopen.” Fluisterde Joshua terug. Nathalia haar enkel was al verstuikt en nog zo’n achtervolging met de politie kon fataal worden. Joshua schoof een stukje naar voren, nog steeds plat op zijn buik liggend, net als Nathalia Hij had een enorm uitzicht over het uitgestrekte bos. Joshua voelde zich heel onzeker, en tegelijkertijd hopeloos verantwoordelijk voor Nathalia, terwijl hij dondersgoed wist dat zei misschien nog wel professioneler te werk kon gaan als hem zelf, de 13 jarige knul. Naast hem hoorde hij een klikkend geluid. Zonder om te kijken wist hij al dat Nathalia zat te kijken hoeveel kogels ze nog over had. Allebei gehuld in zwart, dat ze waren. Nathalia nauwelijks in staat om te lopen, en Joshua duizelig en licht in zijn hoofd. Niet raar ook, na zo’n lange achtervolging. “Wie zou ons eigenlijk verlinkt hebben denk je?”vroeg Nathalia grommend van de pijn. Joshua draaide zich om. Er was maar weinig ruimte in de boomhut die ze tijdens het vluchten hadden ontdenkt, en ze moesten allebei gaan liggen om een beetje ruimte te hebben. “Ik vermoedt de drugsbaronnen zelf. Wij de drugs afgeven, en op het punt dat wij geld horen te krijgen, komen hun mannen te voorschijn.”

Joshua schoot weer terug naar het donkere plein. “Aarde aan Joshua?” vroeg Nathalia plagerig. Aarde aan Joshua? Jij bent degene waarvan ik bijna een jaar hebt gedacht dat je dood was! “Oh, ja sorry. Ouder herinnering kwamen weer naar boven” Constateerde Joshua enigszins geïrriteerd.
“ Het gaat deze keer om een drugsdeal tussen de Borgia’s en de Salministen. Jullie twee zullen de voorraad drugs weg moeten halen uit de voorraadplek, nog voordat de deal begint.” Sprak Bernard, uit het niets. Nathalia, Joshua, Bernard en een onbekende, zwarte agent stonden rondom de auto. “Ga door” fluisterde Joshua bijna. Hij voelde dat Nathalia naar zijn hand reikte. Joshua liet haar hand in de zijde glijden. “ Ik benadruk dat er geen hulp mogelijk zal zijn. Jullie zullen dit met jullie tweetal op moeten lossen. De mail met de informatie zullen jullie binnen twee dagen opgestuurd krijgen. Jullie kennen de dril : Lezen, inprenten, verwijderen!” Hij wuifde even kort naar Nathalia dat ze weer in moest stappen. Het portier was nog niet dicht en de auto reed al weg.

Joshua voelde zich erg ongemakkelijk. Waarom wordt ik hier nou weer mee belaagd? Vroeg Joshua zichzelf af, terwijl de kou langs zijn gezicht sneed. Desondanks deze avond, was hij dolblij dat Nathalia, op eigenlijk voor Joshua nog onverklaarbare reden, weer springlevend was.
Hij voelde de natte luier langs zijn benen schuren terwijl hij zijn eigen straat in liep. Een beetje wijdbeens liep hij wel, maar dat deerde hem niet. Er was tenslotte niemand te bekennen op dit tijdstip van de avond.
Joshua’s gedachten dwaalde weer af naar het verleden.

“Ik denk dat we nu echt moeten gaan hoor!” drong Nathalia aan. Ze was duidelijk bang, Iets wat Joshua niet vaak meemaakte. “Goed, laten we vertrekken.” Hij keek even naar het donkere gat bij de ingang van de boomhut. Hij kon nog net de vage contouren van bladerbodem zien. “Ik ga wel eerst” prevelde Joshua, zonder al te veel bazigheid op te wekken. Hij zette zijn voet op de bovenste tree van het houten trapje. Toen de rest van zijn gewicht er op leunde, kraakte het een beetje. Nathalia slaakte een minimaal kreetje. “Rustig.” Fluisterde Joshua. Hij daalde stap voor stap naar beneden af, de diepte in.

Het slot maakte een klikkend geluid, waarna Joshua de deur open duwde. “Volgende keer vertel je gewoon waar je uithangt, Begrepen?!” schreeuwde zijn vader hem toe. Hij deed de deur achter zich dicht. “Het gaat jou niks aan waar ik uithang, dat zijn mijn zaken!” schreeuwde Joshua zo volwassen mogelijk terug. Blijkbaar was het geschreeuw ook hoorbaar geworden voor Luna. Ze kwam in haar pyjama, met een grote beer in haar armen de trap af gelopen. Ze strook, met opzet heel meisjesachtig, een pluk haar achter haar oor. “Zeg, kunnen jullie niet stil zijn!” commandeerde ze tegen de twee in de hal. “Ga terug naar je bed Luna! En hou je bijdehante mond voor je!” snauwde vader haar toe. Joshua rook de scherpe lucht van alcohol uit zijn bloedeigen vader. Woede borrelde op bij hem. Maar zoals doorgaans, liet hij het alfamannetje alleen. Joshua liep met een nog steeds strakke blik op zijn vader langs hem. Hij volgde Luna de trap op naar boven. Ze wachtten boven aan de trap even tot de deur naar de woonkamer dicht gedaan werd. Die tijd gebruikte Joshua om een tweede plas in zijn luier te laten lopen. “Wat sta je raar te kijken?” beet Luna hem toe. “Oh sorry, even in gedachten.” Ze liepen Luna’s slaapkamer in. “Volgens mij ben je iets vergeten?” constateerde Joshua. Luna kreeg een kleur, en trok haar pyjamabroek naar beneden. “Goedzo!” zei Joshua, toen hij zag dat Luna haar Dry-nite niet vergeten was. Ze had namelijk nog vaak last van bedplassen, en dit zou niet de eerste keer zijn geweest dat ze, koppig als ze was, de volgende ochtend in een nat bed wakker werd. “Welterusten” Hij gaf een kus op haar voorhoofd, en klikte haar nachtlampje uit. Welterusten Nathalia. Hij voelde zich weer verwarrend bij de gedachten. Hij had geen zin om zich nog te verschonen, dus hij stapte met de vuile luier in bed. Morgen maar weer is spijbelen. Het deed hem pijn om daar aan te denken, maar wat maakte het eigenlijk uit? Hij had ouders ja, maar zijn moeder was toch altijd van begin ochtend tot laat in de avond aan het werk, en zijn vader keek al helemaal niet naar hem en zijn zusje om, behalve als hij weer is in een dronke bui was, en een vadergevoel in hem optrad. Joshua’s hoofd barstte bijna uit elkaar van dit vermoeide spel met gedachtes.
Een half uur later lag Joshua nog steeds wakker. Hij was bezweet en klam van het draaien onder de dekens. Zijn gedachten dwaalde weer af..

“De kust is veilig!” riep Joshua vanaf de bodemgrond van het inmiddels pikdonker geworden bos. Hij keek nog even vluchten om zich heen om fouten te voorkomen. Samantha liep zich wat ongemakkelijk naar beneden glijden vanaf het touw, en landde met een doffe klap op de grond.
In de verte hoorde ze het geblaf van jachthonden, en nog vager het geschreeuw van mannen. “ze hebben ons spoor te pakken!” fluisterde Joshua, niets toevoegend aan de situatie. Joshua en Nathalia zetten het op een lopen. Joshua rende zo hard als zijn beneden konden verdragen, af en toe achteromkijkend of Nathalia het ook nog kon verdragen. “niet stoppen!” riep Nathalia toen ze wat achter raakte. Joshua minderde toch snelheid, en gebood haar door te gaan. Het viel niet mee om te rennen door een dicht bos. Takken sneden langs hun gezichten, de wind sneed nog harder, en de pijn van het vallen over een boomstronk sneed het hardst.

Na een lange tijd blindelings te vluchten, kwamen ze uit op een groot veld, omringd door bomen. Toen ze net aan de overkant waren, zag Joshua iets verdacht. Hij meende een donkere gedaante te zien bewegen in een boom, aan de rand van de open plek. Snel trok hij zijn pistool, en richtte naar de verdachte plek. Nathalia stopte ook abrupt, maar trok haar pistool niet. “Rennen Joshua!”gilde ze bijna. Nu zag hij het ook. Overal om hem heen begonnen lichten te schijn. Al snel ontstonden er verscheidene rode stipjes op beide lichamen. Joshua trok zichzelf uit de verleiding om te gaan staren, en sleurde al rennend Nathalia met zich mee. Ze dat duidelijk moeite met haar verstuikte been.
In een fractie van een seconde was het gebeurd. Eén schot, koud als de hel galmde over de open plek. Joshua voelde Nathalia in elkaar zakken. Ze lag op haar knieën, en tranen rolden over haar wanger, alsof haar gewicht niet het enige was dat ze niet onder controle kon houden. “Bij me blijven!” schreeuwde hij, te vergeefs. Na enkele seconden sloten haar ogen. Joshua tikte met de bal van zijn hand haar wang aan, waardoor haar ogen weer open gingen. Joshua had niet het lef te kijken waar ze geraakt was, bij de gedachten alleen al sloegen de rillingen op zijn rug.
Nathalia zakte hopeloos in elkaar, en bleef roerloos liggen. Uiteindelijk bewoog Nathalia niet meer. Hij voelde haar polshoogte. Joshua boog zich snikkend over haar heen. Het verlies brandde ondragelijk hard.
Nog een schot klonk, en Joshua had daardoor het gevoel alsof de vijanden, bruut dat ze waren, hem geen moment gunde om zijn verlies te verwerken. Nog geen meter naast Joshua vloog een stuk aarde de lucht in. Joshua verloor controle, en rende zo hard als hij kan weg, terwijl Nathalia nog steeds roerloos op het gras lag…
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
jorisss zei:
NEE ): Nathalie is dood ):
nee, dat was nou net waar ik over twijfelde of het wel zo over kwam:

Toen Joshua haar voor het eerst weer zag op dat plein, reageerde hij zo raar.. en later zag je in
die flashbacks waarom dat kwam. Misschien beetje verwarrend ja :-\
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Mijn excuses mensen.

Ik kwam er later pas achter dat de gekopieerde teksten, uitgetypt in Word, niet meer cursief staan op de plaatsen waar dat wel hoort.
Ik heb dus net weer even het Word document erbij gehaald, en de rest ook cursief gemaakt...

-LB
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
De volgende morgen rinkelde zijn wekker om half acht precies. Nick schoof bijna nonchalant de wekker van zijn nachtkastje af terwijl hij naast zijn bed stond. Het batterijklepje van de wekker schoot, zoals elke morgen,.los van de wekker, waardoor het piepende geluid stopte.
Hij veegde wat slaap uit zijn ogen terwijl hij zijn luier inspecteerde. Het kleurrandje in het midden was helemaal verkleurd, maar dat had Nick niet eens nodig om op te merken dat zijn luier geen druppel meer kon absorberen.
Waggelend en bijna geluidloos liep hij naar de badkamer. Hij voelde zich erg loom vandaag. Een goede rede om school maar weer eens te schrappen, dacht Nick als een definitieve bevestiging ter gedachte hierover gisteravond.

Niet veel later slenterde Nick aangekleed en verschoond naar de keuken. Hij zou vandaag toch thuis blijven, dus geen reden om weer een boxer onder zijn jeans aan te trekken.
“Fijn, we hebben ook al geen eten meer in huis.” Sneerde Nick zijn moeder schor toe.
“Pak het laatste beetje yoghurt maar schat!” riep moeder vanaf de woonkamer.
Nick opende de koelkast. Hij kon nog net zijn maaginhoud - of wat daar van over was na die lange tijd zonder eten – in bedwang houden toen hij de yoghurt in een bakje schonk.
“Nee dank je, ik hou niet zo van yoghurt van een maand over de datum “ riep Nick. Zijn stem droop van walging.
“Ik voel me niet zo goed. Kan je school anders moet afbellen?” probeerde Nick toen hij zonder ontbijt, op een glas jus d’orange na aan de eettafel naast zijn moeder aanschoof.
“School afbellen?! Geen denken aan!”
Nick voelde zijn maag ineen krimpen.
“En waarom niet? Je kunt me niet dwingen om me doodziek naar school te sturen” probeerde Nick terwijl hij zijn oogleden wat meer probeerde te laten hangen.
“Toevallig zie je er kerngezond uit, op die wallen na. Wat heb je gisteravond uit zitten spoken? Ik hoorde je vader schreeuwen.” Bracht zijn moeder hem weer tot herinnering.
“Niks waar jij vanaf zou moeten weten.” Hij wist dat dit een domme zet was, dus draaide hij zijn hoofd weg. Hij voelde de blik van zijn moeder in zijn rug prikken. ‘Je moest eens weten wat voor stoms ik gisteravond is heb gedaan!’ Dacht Nick.

Hij stond op van zijn stoel, en liep naar boven.
“Ik zou opschieten Nick. Je hebt nog maar 10 minuten!” klonk er van beneden toen hij de trap op liep. Een normaal, actief leerling zou nu gaan haasten om zijn laatste behoeftes voor school in orde te maken, maar Nick stond daar niet eens bij stil.
Eenmaal in de badkamer aangekomen draaide hij een pot gel open, en nam zo relaxed als het kon een klodder op zijn hand. Terwijl hij zijn haar zo goed mogelijk probeerde te laten tonen, keek hij zichzelf in zijn slaperige ogen aan in de spiegel. Toen hij klaar was gooide hij een plas water in zijn gezicht, en liep weer terug naar zijn kamer. Hij trok zijn nog droge luier uit, terwijl hij een dromerige blik op zijn pc richtte. Wie weet staat er een mailtje op me te wachten als ik vanmiddag terug kom..

“Dude, wat zie jij er uit dan?” zei Nathan bespottelijk. Nathan en Nick waren goede vrienden sinds het begin van de brugklas. Nick had hem eens geholpen een ruzie uit te praten, toen beide partijen op het punt stonden met elkaar op de vuist te gaan.
“Ja, kan niet beter.” Antwoordde Nick, later pas opmerkende dat hij Nathan’s vraag redelijk verbogen had. De rest van de tijd fietsten de twee druk pratend naar school toe. Nathan was luidkeels aan het vertellen over de manier waarop hij derde prestige kwam met Call Of Duty, waardoor Nick zijn gedachten al snel weer verveeld afdwaalde naar gisteravond. De vraag waar Samantha nu was, begon aan hem te knagen. Terwijl hij nog zo hard probeerde, hij kon geen antwoord bedenken.

Die gedachtegang speelde nog lang na bij Nick, terwijl het weer licht begon te worden buiten. Niet veel later schoven Nick en Nathan hun fietsen tussen de andere fietsten in de stalling. Ze liepen net de school in, toen het begon te plenzen. Nathan maakte er vaag een opmerking over, maar Nick voelde de moeite er niet voor om er achter te komen wat hij gezegd had.
“Beter al gaan we hier zitten.” Stelde Nathan voor. Hij wees met zijn dikke vingers in de richting van een plaatje achterin het lokaal.
Nick zat nog maar net, toen hij opmerkte dat Kim naar hem stond te staren. Ze had, zoals altijd, haar lange bruine haar gestyled, met een schuine pony voor haar gezicht. Ze keek opvallend scherp naar Nick. Dit kan nog eens spannend worden. Dacht Nick terwijl hij opstond. Hij excuseerde zich tegenover Nathan, en verplaatste zich naar de andere kant van de klas. Het bankje naast haar was vrij. Hij liet zich in de stoel zakken.
“Welke les hebben we eigenlijk?” vroeg hij om Kim een beetje te peilen.
“Wat deed jij gister in de apotheek ?” Kaatste Kim keihard terug.
Zijn adem stokte voor een seconde. “W-wat... waar heb je het over?”
Al was het nog zo koud in het lokaal, hij begon aardig te zweten. Leuk meisje of niet, als je in mijn zaken gaat neuzen zit je bij deze verkeerd, bedacht Nick, in de poging zichzelf weer te vermannen. Kim lachte even kort. Nick kon er leedvermaak uit oplezen en daar werd hij flink nijdig van.
“Wat wil je van me?” zei Nick, in de hoop een beetje de overmacht te nemen.
Hij plukte wat aan zijn schooltas, en de docent van Engels kwam inmiddels binnen.
“Jij bent hier degene die zijn vriend in de steek laat om naast mij te komen zitten?” bracht ze hem lichtelijk arrogant ter herinnering.
Nick begon te voelen dat er overmacht opspeelde bij haar. “Waarom staar je dan ste…”
“Nick, zou je even je mond willen houden? We zijn begonnen.” Werd hij abrupt onderbroken.
Nick keek even verstoord naar Mevrouw Smith, en pakte toen de spullen uit zijn tas.
“Wij spreken elkaar nog..” fluisterde Nick terwijl hij zich bukte om zijn etui van de grond op te rapen.

Meteen toen de bel ging haastte Nick zich een weg naar de uitgang van het lokaal. Hij ging op de gang, naast de opening van het lokaal staan, toekijkend hoe zijn medeleerlingen het lokaal uit druppelde. Toen Kim als één van de laatste zich een weg door de opening van de deur baande, versperde Nick haar de weg. Ze zuchtte even diep, en probeerde langs hem heen te komen.
“Begrijp alsjeblieft dat ik je niet wil storen, maar ik wil gewoon weten wat je gezien hebt gister,” zei Nick, toen hij met zachte hand haar schouders lichtelijk naar achter duwde.
“Dan heb je vast iets te verbergen?” kaatste ze terug.
Nick voelde een rilling over zijn rug lopen. Het feit dat Kim iets door had maakte hem extreem nerveus.
“En als je me er nu door wilt laten gaan?”
Ze wachtte niet op een antwoord, maar beukte door Nick’s schouders heen. Hij voelde zich overmeesterd door een typische femme fatales.

Het was inmiddels gaan regenen buiten. De schooldag van Nick was bijna om, op één les Nederlands na. Ook daar kon hij zich nog wel door heen slaan. Daarna donderdag en vrijdag nog, en het weekend werd als het goed is weer bijna onverdraaglijk.
“We gaan vandaag beginnen met een nieuw project.” Opende Mevrouw Zinker het lijden. Zoals gebruikelijk zag haar hoofd eruit alsof er een orkaan door het haar had gewoeld. Om het stereotype gedrag compleet te maken zat ze, terwijl ze de klas toesprak, neurotisch met haar vingers op haar bureau te tikken.
“Met jou?” fluisterde Kevin, de goed ogende jongen naast hem.
Nick kende hem niet goed, maar naar wat hij van hem wist, antwoordde hij: “Ja hoor, is best.”
“De groepsindeling volgt, maar eerst uitleg over de opdracht zelf.”
Na wat gekakel, met overigens meer dan genoeg overbodige informatie, had Mevrouw Zinker haar uitleg beëindigd.
Het feit dat Nick haar uitleg normaal vreselijk saai vind, gold nu niet. Hij had zich altijd al geïnteresseerd in opstellen schrijven, of verslagen maken. Dit keer moest hij samen met een medeleerling een verslag schrijven over een bepaald boek. Ze mochten zelf weten welk boek. Als het maar onder de categorie Fictie, niveau C of hoger, en Nederlandse schrijver lag.
Nick voelde interesse opborrelen, alleen nu de groepjes nog.
Alsof hij had het de duivel had, begon Mevrouw Zinker, “dit zijn de groepjes:

“Hans met Sylvia, Joris met Luna, Thijs met Silke,” sprak ze, terwijl ze druk bezig was de namen op het krijtbord neer te kalken, “Louise met Jan, Sara met Damion, Youri met Sophie, Joran met Demi, Nick met Kim...”
Nick volgde de rest niet meer. You’re kidding my friend? Vroeg hij zichzelf af, denkend aan de uitspraken van iemand uit de geniale serie Lost.
Hij probeerde oogcontact te zoeken met Kim. Toen hij naar haar keek, merkte hij op dat ze hem geen blik waardig gunde. Ze keek nijdig naar het bord, om maar geen oogcontact met hém te hoeven maken. Nick voelde zich zenuwachtig worden. Normaal hield hij met enig gemak zijn hoofd koel, maar als het ging om zaken als luiers, stortte zijn zelfvertrouwen spontaan in.
‘Ik moet en zal haar uithoren!’ Sprak Nick voor zichzelf af. Hij draaide zich weer naar het bord toe, om vervolgens weer weg te zakken in gedachten.
“Nick, heb jij een idee?” verscheurde Mevrouw Zinker zijn diepe gedachtegang.
“Sorry ik verstond u niet?” Hij hoorde verscheidene leerlingen zacht, maar bovenal heel erg met elkaar samenhangend, lachen. Pubers voeden zich met de gevoelens van zwakkere medeleerlingen, aldus zijn moeder. Wist Nick, al half lachend. Hij keek even niets zeggend het lokaal in. Ze moesten eens weten wat ik aan mijn hoofd heb! Het deed hem pijn. Samantha.
“Sorry mevrouw, ik verstond de vraag niet. “ Ze knikte strak, met de ongeloofwaardige blik waar leraren wel vaker een handje van hadden.
“Ik hoop dat je dit dan wel verstaat: Morgen 8 uur melden!” Bulderde ze woest. Waarom moest ze nou weer zo’n toon aanstaan? Vroeg Nick zich, het antwoord al half wetend, af.

“Bij wie gaan we het maken?” vroeg Kim toen ze gezamenlijk de klas uit liepen. Ze probeerde met haar toon sterk te benadrukken dat ze het voorval van eerder deze dag zogenaamd vergeten was. Nick vond het allang best. Op deze manier kan ik haar beter uithoren , plande Nick om met nadruk het positieve weer naar boven te brengen.
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
speentje zei:
Ik heb een vraag , kan het zijn dat het dubbel staat?
Schitterend verhaal !1
Klopt, sorry! Me internet deed gisteravond even stoer, dus ik moest al een langere tijd wachten voordat ik
iets gepost had. Maar ik klikte, waarschijnlijk uit ergernis, 2 keer :p

Thanks voor de reacties my freundsss :D

Als er nog toevoegen bij horen volgens mensen, of misschien wel een nieuw persoon, hoor ik het wel!

- LB.
 
Bovenaan