veranderingen in men leven

M

miss-lozer

Guest
kijk em , ik weet het maar probeer het nou ?

men mam dee de laatste tijd al een beetje raar vondt ik alles wat ze kocht was kinderachtig of luierachtig , een raar verhaal startte simpel weg met een ander soort maandverband .ik had haar gevraagd zoals gewoonlijk om libresse mee te nemen maar ze kwam thuis met een groter en dikker maandverband .
Wat later had ze kousje met bloemetjes mee of rekkertjes van de kleuterafdeling .
Maar vandaag sloeg ze pas echt door we waren een dagjes naar Nederland , doen we regelmatig het is er veel goedkoper en in een of andere winkel axion ofzo aan het snuffelen maar vandaag vondt ik het erg .
ze was bij mij bij de slipjes want ze had zoals ze zelf zij mijn slipjes te warm gewassen en daarom had ik nu nieuwe slipjes nodig want ze waren allemaal te klein . ik droeg er regelmatig van zinkie of bxs sport of peaces .
Maar goed lees even mee in het onder goed taffereel

- mam ik kijk even naar die deo's je weet dat ze die van vogue alleen in holland hebben kijk jij voor ondergoed ?
- ja tuurlijk ik reken wel al af en ga iets eten in die frituur lotus goed ?
- ja ik kom wel

kijk hier aan zou je niks vermoeden maar toen ik haar in de frituur vroeg wat ze had gekocht begon het weer ?

- mams wat heb je gekocht voor sjabloomtjes ?
- Ow alles zit in de auto is het goed dat ik het je thuis laat zien ?
- ja hoor
- we moeten zo nog even naar de hoe heet het noèu pleister ofzoiets ?
- Oow je bedoelt te trekpleister ja is goed maar wat moet je hebben .
- uuimm wat moet je hebben om te eten schat ?

nou ze deed eigenlijk niet zo raar meestal springt ze van het ene op het andere maar zei ging naar de trekpleister al gaan terwijl iknaar toilet ging het ging pas echt mis toen we thuis waren .


die ochtend :
ik dee een pakje ondergoed open en wat merk ik het is een incontinentie slipje na alle pakjes open te doen merk ok dat het dat allemaal zijn .
mama zij dat ik ze maar moest aandoen

zo een maandje het aan te moeten doen deed zre nog raarder en opeens op een avond kwam ze binnen met haar vrienden .
- em kom je even zitten
- ja ok wat is er ?
- emma dit is mijn vriendin tanje
- ow dag tanje
- je begrijpt het niet he ?
- wat valt er te begrijpen
- ze is mijn vriendin , lief , toekomstigge ?
-, hui wta hoe neen onmoggelijk
- hier gaan veel dingen verander vanaf nu

nou zo ging he tongeveer he tging zo snel ongelooflijk


------- wordt suppersnel vervolgd -----------
 

LBV

Toplid
Leuk verhaal! !1
Is goed te lezen!
Weinig fouten! !1
Ik snap echt niet dat mensen zo lopen te zeiken over je schrijfstijl!

Laterzzzz dance
 

manon

Toplid
Je moet toch nog wel iets doen aan je spelfouten... Je kunt ook alles eerst op word typen, en dan Grammaticacontrole doen ;)
 
M

miss-lozer

Guest
het supper snelle vervolg

ondertussen lagen er naast men onderbroeken ja die incontinentiebrol dry-nites , iedere keer als ik haar vroeg voorwat ze er lagen zei men moeder voor als je straf had en als ik dan eens te maat thuis kwam kreeg ik 24 uur een dry-nite om niet echt leukj maar volgens haar had tanya gezegd dat dta men gedrag wel zou verbeteren ik had er immers een hekel aan maar ja ze zou me wel naar school gestuurd hebben als ik er over bleef doorzeuren .
ik wist ondertussen wel wat ze in de trekpleister had gekocht ; het ging een tijdje goed tot er iets zeer onverwachts gebeurde mijn mama werdt ongelukkig .
Het ging wel goed met tanya ik zag haar immers bijna nooit .
Maar ja ze werdt ongelukkig een jaar na dat gesprek pleegde men moeder zelfmoord het klinkt onrealistisch maar ja ze deed het en blijk baar had ze tanya als voogd benoemd en toen begon het pas een half jaar na de begrafenis trok ik bij haar in en ze begon .
- dag emma alles goed ?
- ja tuurlijk
- je moet trouwens niet uitpakken we gaan toch verhuizen dat zal goed voor je zijn ?
- ow ja hoor
- wij moeten eens praten
- uim ok
- ik ben nu je voogd , dus je moeder en je houdt je aan mijn regels ok ?
- ja hoor , tuurlijk
- ok dan ga ik je wat vertellen weet je nog voor we elkaar ontmoette die incontinentie slips en die dry-nites ?
- uim ja toen sloeg ze door hoor
- dat was mijn idee en ik heb je moede rin de put geduwd en gezorgd dat jij nu van mij bent je ontmoet straks men man en je noemt ons mama en papa ok ?
- uim nee
- o jowel we gaan eerst verhuizen en dan je eens in je nieuwe rol stoppen lieveling

de verhuis ging vloeien het nieuwe huis was groot en daar ontmoette ik haar man pim .

- goed meisje zullen we je mar even omkleden
- nee hoor dat is niet nodig
- jowel hoor .

ze pakte me naar een lege kamer en trok alles uit smeerder me in met baby olie en begon te vertellen

- als je niet stopt met bewegen dan volgt er een straf

ik stopte want ze zag er kwaad uit
- liefje pim zal je niet veel zien maar mij wel en je grote zus
- hui grote zus
- ja anneleen ze zal me helpen bij je opvoeding

er kwam een meisje binnen nie tveel ouder dan mij en ze zag er perfect uit

- jij krijgt een heropvoeding van uit de babytijd je gaat zeven op zeven luiers dragen eerst begin je als baby
dan wordt je redelijk snel een peuter dat duurt een tijdje en dan wordt je kleuter en het is te zien hoe je je gedraagt dan wordt je een normale tiener en als je je slecht gedraagt een tiener met luiers begrepen ?
- neen ik ga echt
- jowel je gaat echt
ik hoorde dit anneleen zeggen en ik keek haar aan maar toen waren ze me voor ze legede me neer en deden me een paar luiers aan en ze zeiden dat ik zo wel zou leren braaf te zijn ik kreeg een roze jurkje aan en ballerina's men haar in twee staartjes en werd in het park gezet .
Op de tweede dag begfon men peutertijd al en op dag drie de kleutertijd die zou wel een tijdje duren volgens tanya

---wordt vervolgd---
 
T

ThisSideUp

Guest
Bij Johan van Dale! Doe alsjeblieft iets aan je spelling en je grammatica... Bovendien is het onoverzichtelijk wanneer je een streepje gebruikt voor de directe rede, aangezien je dan niet kunt neerzetten dat iemand bijvoorbeeld schreeuwt of fluistert. Kijk, Louis Couperus en Tommy Wieringa zijn ermee weggekomen, maar vraag niet hoe :'(

Verder raadt ik je aan om wat vaker een komma te gebruiken. Woorden als "ofzo" verzwakken je verhaal; en opmerkingen tussen haakjes plaatsen omdat ze van jou als schrijver zijn (en niet als verteller) werken ook verstorend. Je hebt dan een zin gemaakt die door de ik-persoon wordt verteld, maar tussendoor wil jij als schrijver nog wat kwijt, wat de zogeheten "vierde muur" behoorlijk beschadigd.

Het verhaal op zichzelf is lang niet slecht, alleen de kwaliteit van je spelling, grammatica en algemene format halen het uiteindelijke beeld nogal naar beneden...

Succes met verbeteren, als je vragen hebt dan hoor ik het wel ;)
 

markje_ab

Ondanks de Ab in de naam ben ik echt dl :)
luierbevuiler zei:
Ik snap echt niet dat mensen zo lopen te zeiken over je schrijfstijl!
Wat? heb je het wel gelezen?
Ik zie dat ze haar best doet, maar een kind van 6 schrijft nog beter.
Vond met een extra t?
Super met extra P?
men in plaats van mijn?
incontinentiebrol, uuimm, jowel ???
Hoofdletters, interpunctie en grammatica.

Kom op mensen. Dyslexie is geen excuus voor deze belabberde kwaliteit.

Miss Jowi, ik kan niet geloven dat je zelf zo dom bent, maar door je teksten lijk je wel heel dom (of net een kind van 5).
Neem de tijd voor je verhaal, gebruik een spellingscontrole en lees het nog een paar keer na voordat je het plaatst. Je hebt toch een opleiding gehad, gebruik de regels die je daar geleerd hebt!
 
M

miss-lozer

Guest
sory voor het volgende taalgebruik :

echt met altijd ulder gezever over GRAMATICA gast dees gaat niet over een werkstuk voor school he ,
dit is mijn vrijie tijd en als ge u stoort aan men geschrijf dan leesde maar wat anders of ga iets doen met u leven in plaats kritiek te geven echt waar somlmige neen de meeste zijn nutteloos aan het zagen hierover ik doe men best meer kan ik niet echt waar motiveren voor men examen nederlands hoor !!
 

jhonny11

Life's short. Enjoy it, every time you can!
ah god hier gaan we weer...
Komop we hebben het hier al over gehad, miss weet dat ze wat problemen daarmee heeft, kunnen we aub gewoon het door de vingers zien en gewoon kijken naar het verhaal en niet naar hoe het er neer is gezet.

Miss het verhaal vind ik goed, je hebt een hoop fantasie en dat vind ik super en ik vind het ook top van je dat je zoveel verhalen schrijft!
ga zo door!
 

LBV

Toplid
markje_ab zei:
luierbevuiler zei:
Ik snap echt niet dat mensen zo lopen te zeiken over je schrijfstijl!
Wat? heb je het wel gelezen?
Ik zie dat ze haar best doet, maar een kind van 6 schrijft nog beter.
Vond met een extra t?
Super met extra P?
men in plaats van mijn?
incontinentiebrol, uuimm, jowel ???
Hoofdletters, interpunctie en grammatica.

Kom op mensen. Dyslexie is geen excuus voor deze belabberde kwaliteit.

Miss Jowi, ik kan niet geloven dat je zelf zo dom bent, maar door je teksten lijk je wel heel dom (of net een kind van 5).
Neem de tijd voor je verhaal, gebruik een spellingscontrole en lees het nog een paar keer na voordat je het plaatst. Je hebt toch een opleiding gehad, gebruik de regels die je daar geleerd hebt!
Ik zelf heb dyslectie maar heb er btw een trucje voor!
In Google chrome instellen dat de taal automatisch wordtverbeterd en op safari op me iPod ook!
Alleen mijn zinnen zijn af en toe een beetje krom!
Maar iig als je dat ook doet Miss-jowi dan komt het wel goed! ;)
En ik vind de fouten wel meevalle misschien komt dat doordat ik over sommige heen lees maar dan maakt niet uit!
Jongens wees blij dat er nog geschreven wordt door iemand!
Miss-jowi ga zo door!
 

Robijntje

Een edelsteentje
markje_ab zei:
Wat? heb je het wel gelezen?
Ik zie dat ze haar best doet, maar een kind van 6 schrijft nog beter.
Als je zelf niet foutloos schrijft (en zo te zien geen spellingcontrole gebruikt hebt) lijkt het me beter wat minder hoog van de toren te blazen. Pff, een zin beginnen met een kleine letter i.p.v. een hoofdletter...

markje_ab zei:
Kom op mensen. Dyslexie is geen excuus voor deze belabberde kwaliteit.
Miss Jowi, ik kan niet geloven dat je zelf zo dom bent, maar door je teksten lijk je wel heel dom (of net een kind van 5).
En wat jij "deze belabberde kwaliteit" noemt, is geen excuus voor dergelijk grof en lomp taalgebruik.
Daarbij, als je je er zo aan stoort, lees het dan niet.
 

jhonny11

Life's short. Enjoy it, every time you can!
Serieus Stop met het discussieren over grammatica en post alleen reacties op het onderwerp van dit topic ofwel het verhaal van miss, en niet op het feit dat ze misschien wat last heeft van de spelling!
Er zijn serieus al 3 of 4 topics van haar bedolven met posts alleen maar over haar grammtica terwijl er bijna geen gingen over het daadwerkelijke verhaal... komop zeg, cut her some slack and get on with it!
 

werbhengel

Gewaardeerd Lid
Ik sluit met geheel bij Jonathan aan, het is zinloos om iemand zwart te maken
over zijn/haar grammatica, en zeker als je al weet dat iemand heel veel moeite
heeft met grammatica.
Het heeft ook weinig zin om dan dáár weer op te gaan reageren met gevolgen
zoals scheldkanonnades en verwijten van dien.
Dat is dus ook vaak de bedoeling van iemand die zo'n denigrerende reactie geeft.
Dus mensen, stop hiermee!, het heeft geen zin!
Er zijn al genoeg andere topics over (die hierdoor dus ook op niets uitlopen).

En Wat onze Missie Jowi betreft, ondanks dat het moeilijk te lezen is voor de doorsnee
forumbezoeker, en, zoals luierbevuiler ook al aangeeft, misschien juist wel makkelijker
voor mensen met een taalprobleem, omdat die toch wel over de fouten heen lezen,
vind ik het Top! dat jij het gewoon maar even doet, een verhaal schrijven, en nog zo lang ook. Hulde!

De meeste onder ons waarderen het gewoon wél dat jij en de meeste andere met een
taalprobleem verschrikkelijk jullie best doen om zo goed mogelijk te schrijven.
 
M

miss-lozer

Guest
nog een paar dingen he !


1 ik heb hellemaal geen taalprobleem .
2 ik ben van vlaamse afkomst
3 de spelling is ingewikkeld ken je dit schema van vroeger soms nof dit is nog de makkelijke uitleg he
Uitleg werkwoordspelling



Heb je moeite met spelling? Het herkennen en schrijven van de persoonsvorm of het voltooid deelwoord? Dan hopen we dat we je op deze site kunnen helpen!

Je krijgt uitleg over de persoonsvorm in de tegenwoordige tijd, de persoonsvorm in de verleden tijd, het voltooid deelwoord en het bijvoeglijk gebruikte voltooid deelwoord. Per onderdeeltje ga je steeds een aantal oefeningen maken en uiteindelijk kun je je kennis testen in een eindtoets.

We wensen je veel succes en natuurlijk ook een klein beetje plezier, want spelling is lang zo stom nog niet als je het eenmaal snapt!!

Er zijn 2 manieren om de pv te kunnen herkennen.

Maak de zin vragend. Op deze manier komt de pv vooraan te staan.
Bijvoorbeeld: Het meisje is erg slim.
Is het meisje erg slim?
Is à de pv.
Zorg er wel voor dat je altijd ALLE woorden uit de originele zin gebruikt. Je mag dus niet een woordje weglaten of toevoegen.

Verander de tijd in de zin. Dit betekent dat je van de tegenwoordige tijd verleden tijd maakt of andersom. Het werkwoord dat verandert, is de pv
Bijvoorbeeld: Het weer is morgen bijzonder lekker. (tt)
Het weer was gisteren bijzonder lekker. (vt)
De jongens speelden gisteren met elkaar. (vt)
De jongens spelen vandaag met elkaar. (tt)

In deze oefening krijg je zinnen waaruit je de pv moet herkennen. Je krijgt meerdere mogelijkheden en jij moet de juiste aanklikken. Bij elk antwoord krijg je te zien waarom het goed of fout is. Lees deze feedback goed! Succes.



De persoonsvorm in de tegenwoordige tijd

De persoonvorm (pv) is ALTIJD een werkwoord. Je hebt verschillende vormen van de pv. Er is een gemakkelijk schema waarmee je de verschillende vormen kunt herkennen en maken. Leer dit schema goed uit je hoofd: het is de sleutel tot de juiste vorm van de pv in de tegenwoordige tijd (tt).

Schema werkwoordspelling in de tegenwoordige tijd (tt)

enkelvoud
Ond.


1e persoon
ik
stam

2e persoon
jij/u
stam+t

3e persoon
hij/zij/het
stam+t





meervoud



1e persoon
wij
hele ww

2e persoon
jullie
hele ww

3e persoon
zij
hele ww






Zoals je in het schema ziet, krijg je in de tt in het enkelvoud altijd een t achter de stam behalve bij ik. Ik is echter niet de enige uitzondering. Kijk maar eens naar de volgende regel:

Altijd een t achter de stam behalve bij ik en als je/jij (als het tenminste onderwerp is) erachter staat.

Bijvoorbeeld:
Ik loop naar school.
Hij loopt naar school.
Loop jij naar school?

Je mag en kunt in de tegenwoordige tijd ALLEEN een t aan het werkwoord (ww) toevoegen. Dus NOOIT een d. Als er toevallig een d aan het einde komt, hoort deze d bij het werkwoord.
Bijvoorbeeld: beïnvloeden, stamà beïnvloed, 2e persoon stam + t à beïnvloedt. Dit werkwoord eindigt op dt, omdat die d bij het werkwoord beïnvloeden hoort, maar we voegen er NOOIT een d aan toe. Dit is heel belangrijk om te onthouden!!

Een gemakkelijk rijtje voor het schrijven van de pv is:
o Zoek de stam à hele ww min -en: antwoorden, vinden, wandelen
o Is het enkelvoud (enkv) of meervoud (meerv)?
o Is het tegenwoordige tijd (tt) of verleden tijd (vt)?

In deze oefening krijg je zinnen waarin de pv nog niet in de juiste vorm staat. Het is de bedoeling dat jij die juiste vorm schrijft aan de hand van het hele werkwoord dat we erachter vermelden. Probeer het schema van de 1e, 2e en 3e persoon goed in je hoofd te hebben, dan is deze oefening veel gemakkelijker. Succes!

Deze oefening zit hetzelfde in elkaar als de vorige oefening, alleen is het nu een tekstje. Lees de zinnen goed en gebruik het schema dat je nu zo ongeveer wel in je hoofd moet hebben. Succes!


De persoonsvorm in de verleden tijd
Zojuist hebben jullie geleerd en geoefend hoe je de persoonsvorm in een zin kunt herkennen. Nu gaan we iets anders doen, want nu gaan we ons richten op de verleden tijd, waarbij we de werkwoorden indelen in sterke werkwoorden en zwakke werkwoorden.

Sterke werkwoorden in de verleden tijd zijn bijvoorbeeld lopen (liepen) en geven (gaven).
Hierbij verandert de klinker alleen. Een ezelsbruggetje hierbij kan zijn, dat sterke werkwoorden “sterk” genoeg zijn om de klinker te veranderen, en geen –te / –ten of –de / -den als “ruggensteuntje” nodig hebben.

We hebben dus alleen regels voor de zwakke werkwoorden.

Bij de verleden tijd heb je bij zwakke werkwoorden de uitgangen -de, -den, -te, -ten (roeien-roeide-roeiden, fietsen-fietste-fietsten).
Als je het woord in de verleden tijd uitspreekt, hoor je vanzelf of je –te of –de moet gebruiken.

Wil je een werkwoord in de verleden tijd zetten, dan neem je hiervoor eerst de stam (= hele werkwoord min -en) Bijvoorbeeld: fietsen.
Dan volgt:
Als de zin enkelvoud is (ik, jij, hij, etc.), krijg je: stam + -de of –te, bijvoorbeeld: ik fietste.
Is de zin meervoud (wij, jullie, zij, etc.), krijg je: stam + –den of –ten, bijvoorbeeld: wij roeiden.

Ook als de stam al op een d of t eindigt, krijg je gewoon stam + -de, -den, –te, of –ten.
Bijvoorbeeld:
broeden verleden tijd: stam + -de, dus: ik broedde.
lanterfanten verleden tijd: stam + -te, dus: hij lanterfantte.
antwoorden verleden tijd: stam + -den, dus: jullie antwoordden.
pesten verleden tijd: stam + -ten, dus: wij pestten.


Uitleg samengestelde zinnen

Als jullie nu een persoonsvorm in een zin kunnen herkennen, zul je merken dat een zin ook meerdere persoonsvormen kan hebben. Een zin met meer dan één persoonsvorm heet een samengestelde zin en bestaat uit kleinere delen.
Bijvoorbeeld: Ik ga vanavond naar de televisie kijken omdat er een leuk programma komt.
Gebruik om de persoonsvormen te vinden steeds de tijdproef.
- Verander de tijd in de zin:
Ik ging gisteravond naar de televisie kijken, omdat er een leuk programma kwam.
Dan zie je dat er twee woorden noodzakelijk veranderen, namelijk ga en komt. Dit zijn dus de twee persoonsvormen.
De andere manier, de zin vragend maken, is hiervoor niet zo geschikt. Kijk maar:
Ga ik vanavond naar de televisie kijken, omdat er een leuk programma komt?
Je ziet dat je er op deze manier maar één persoonsvorm uithaalt; gebruik deze manier dus niet!

Samengestelde zinnen kun je vaak herkennen omdat ze beginnen met
- verwijswoorden: dat, die, waarmee, waarop, waarin etc.
- voegwoorden: omdat, als, en, want, wanneer, nadat etc.

Kijk eens goed naar de volgende zin:
Dat ik faliekant tegen dat plan was, heb ik gezegd tegen mijn vriendinnetje dat gewoon bij haar eigen standpunt bleef.
Er staat twee keer dat in de zin; de eerste keer is het een voegwoord en de tweede keer een verwijswoord. Als je namelijk van vriendinnetje vriendinnetjes maakt, krijg je de zin:
Dat ik faliekant tegen dat plan was, heb ik gezegd tegen mijn vriendinnetjes die gewoon bij hun eigen standpunt bleven.
Het tweede dat is veranderd omdat het nu verwijst naar een meervoudig woord.

Deze samengestelde zin bestaat dus uit drie delen en heeft dus ook drie persoonsvormen:
1. Dat ik faliekant tegen dat plan was,
2. heb ik gezegd tegen mijn vriendinnetje
3. dat gewoon bij haar eigen standpunt bleef.

Eindoefening pv

In deze oefening ga je kijken of je de pv helemaal snapt! De oefening is wat moeilijk gemaakt, omdat je de tt en vt door elkaar moet vervoegen. Tip: als je het schema goed in je hoofd hebt zitten, wordt dit een eitje! Succes.



HET VOLTOOID DEELWOORD
Heb je moeite met het herkennen en het schrijven van het voltooid deelwoord (VD)?
Niet getreurd! Hieronder vind je uitleg én oefeningen over hoe je het voltooid deelwoord kunt herkennen. Je gaat natuurlijk weer zelf aan de slag door oefeningen te maken.
Zo neem je stap voor stap de regels nog eens door. Je zult merken dat er veel ‘Oh ja!’-momenten zijn!
Je gaat dus eerst nog eens kijken hoe je een voltooid deelwoord kunt herkennen.
Vervolgens gaan we met voltooid deelwoorden op –en aan de slag, hierna met voltooid deelwoorden op –t en als laatste met een voltooid deelwoord dat eindigt op –d.

- Hoe herken je een voltooid deelwoord?
* Een voltooid deelwoord kan eindigen op –en (bij sterke werkwoorden), op –d of op –t (bij zwakke werkwoorden).
* Een voltooid deelwoord begint bijna altijd met ge- (maar werkwoorden die beginnen met: be-, her-, ver-, ont-, en –ge krijgen vaak geen ge- meer).

VOORBEELDEN

Ik heb dat tentamen maar net gehaald, ik had er dan ook niet zo heel hard voor gewerkt.
Hij heeft zich erg kwaad gemaakt, maar hij heeft zijn kalmte weer hervonden.

Bij een voltooid deelwoord hoort een hulpwerkwoord (hww). Dat zijn vormen van hebben, zijn of worden (heb, heeft, had, is, ben, werd, etc.)
VOORBEELDEN

1. Froukje heeft (hww bij geslagen) haar vriend hard geslagen.

2. Jelle is (hww bij gereisd) naar Griekenland gereisd en hij heeft (hww bij gewerkt) daar hard gewerkt.

3. Bram wordt (hww bij geplaagd) dikwijls geplaagd.

In deze oefening moet je het hulpwerkwoord en het voltooid deelwoord herkennen.

In deze oefening moet je het voltooid deelwoord vinden en opschrijven.

We hadden het net over sterke en zwakke werkwoorden. Wat waren dat ook alweer?
Een sterk werkwoord is onregelmatig en krijgt een klankverandering in de verleden tijd.
Deze woorden hebben al een vaste verleden tijd en voltooid deelwoord. Hier hoef je dus verder niks meer aan te vervoegen!

VOORBEELDEN VAN STERKE WERKWOORDEN

Werkwoord Verleden tijd Voltooid deelwoord

1. binden bond gebonden
2. kijken keek gekeken
3. lopen liep gelopen
4. staan stond gestaan
5. zwemmen zwom gezwommen
6. bedriegen bedroog bedrogen
7. nemen nam genomen

Bij deze oefening oefen je het schrijven van sterke werkwoorden.

Een zwak werkwoord is regelmatig en het voltooid deelwoord eindigt dus op een –t of een –d.
Hier kun je achterkomen door naar de pv in de verleden tijd te kijken.

- Hoor je een –t in de verleden tijd, dan schrijf je het voltooid deelwoord ook met een –t

succes ermee hoor
 

slaaf.johannes

Superlid
ik wil ook even zeggen dat door de fouten wel heen is te leezen.


en voor de anderen loop niet te zijken doe dat maar in je luier das beter voor jullie en voor onds

miss ga maar lekker door met je verhaalen
zo lang ik ze kan leezen kan iedereen het lezen wand ik ben pas beroert met schrijfen

daarom van mij nooit een verhaal. !1 !1 !1 !1
 

werbhengel

Gewaardeerd Lid
Jowie, even een misverstandje uit de wereld helpen,

In Nederland betekend Taal 2 dingen, namelijk de taal zoals Duits, engels en Nederlands,
maar, het betekend ook grammatica en schrijven.
Vroeger heette het vak Nederlands dan ook wel "taal" bij ons op school
Dus daar komt dan ook de Nederlandse uitdrukking "taalprobleem" vandaan.
Het betekend dus, om het maar eens netjes te omschrijven, minder goed
kunnen schrijven en/of lezen.
 
M

miss-lozer

Guest
werbhengel zei:
Jowie, even een misverstandje uit de wereld helpen,

In Nederland betekend Taal 2 dingen, namelijk de taal zoals Duits, engels en Nederlands,
maar, het betekend ook grammatica en schrijven.
Vroeger heette het vak Nederlands dan ook wel "taal" bij ons op school
Dus daar komt dan ook de Nederlandse uitdrukking "taalprobleem" vandaan.
Het betekend dus, om het maar eens netjes te omschrijven, minder goed
kunnen schrijven en/of lezen.



IK HEB GEEN TAALPROBLEEM !!!!
mensen er heb geen dyslexie of aoiets in die richting
geen taalprobleem
 

werbhengel

Gewaardeerd Lid
Deze ervaringsdeskundige ziet hier nog iets anders ook,
Namelijk een reactie zoals een tiener/puber dat normaal doet, lekker dwars!
Geloof me, ik spreek uit ervaring, ik heb ook een dochter in die leeftijd.
En het is hier ook dagelijks aan de orde ;)
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Tenasliptim Fuubuu veranderingen Plastic broekjes liefhebbers 0
C Welke luiers uit het rijtje zijn goed, redelijk of matig?(te veel veranderingen) Algemeen 8
piet20009 Reactie Tena op veranderingen Luiers 13
AB / DL25 Veranderingen Moderatie en Beheer team moderator talk 1
A welke luiers zijn beter Luiers 58
dirkje87 Tena men Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Diaperlover20003 Ervaringen Tena pants men Luiers 29
slo123 Gezocht iemand die men vieze luiertje wilt verschonen 16+ Board 4
lovediaper Tena Maxi men Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
D Tena men pants Luiers 7
beddenplasser tena men active pants medium Luiers 0
Koning^Speentjes Tena Men pad lv 1 2 3 (discussie) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
P mijn vriendin men grootste geheim verteld Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
pietabroodje afscheid van men nuk Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
klein TENA Protective Underwear Men luiers Pub 9
M ervaringen ( ik lette op men spelling en geen slot aub ) E 21
N Er bestaan wel degelijk meiden die het niet erg vinden dat men een luier draagt Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
P Uit het leven gegrepen U 47
ar Leven met dl zijn en beetje abdl(ontdekken) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
P Leven in een leefgroep Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
Bam-Bi Wat zou jij nog willen mee maken in je leven ? Pub 35
P Leven in leefgroep 16+ Board 6
Taeh Wat voor belangrijk ding is er recent gebeurd in je leven? Pub 19
MaidRegina Hoe mijn leven verloopt! Voorstellen 11
Friese Luier Ster x Luier gerelateerd tegenkomen tijdens het dagelijks leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
G Nog niet klaar Het leven van gerrit H 6
PB'tje Leven zonder plastic broek ? Plastic broekjes liefhebbers 25
DLY85 Awkward situaties over abdl in het normale leven. Pub 15
Offline Een luier in het normale leven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
L Liefde van je leven vertellen over je abdl L 0
Dips N' Bricks Dips & Bricks Mijn Luier Leven D 6
maxicosie Viral op social media: Man die ervoor gekozen heeft om als baby door het leven te gaan Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Little Endy Verhaal Klaar Plotselinge verandering in een groot deel van mijn leven... P 11
F Chick van 21 jaar oud gaat graag als baby door het leven AB/DL Filmpjes 4
LotteXS Het Leven van Daan en de Rest. L 2
Winnie de Poep Juridische vraag over AB in het openbare leven. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 22
L mijn luier leven M 6
B mijn leven M 3
D Het leven van Rik L 10
Tuutje24 AB/DL verweven in het dagelijks leven? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 37
R het leven van Micheal en Mellisa L 8
S Jouw leven overnieuw Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 23
pampervuller Geloof je dat er een god bestaat of geloof je in buitenaarts leven. Pub 32
N hoi ik ben: luier een fijn gevoel maar knap lastig in het leven Voorstellen 11
T Tom's nieuwe leven T 21
Koekie Oude topic's nieuw leven inblazen Pub 12
J Mijn leven M 2
P Weekend van me leven gehad Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
underjamsftw Vraagje voor mensen die op de rand Limburg/Antwerpen leven Pub 0
L De dag dat mijn leven veranderd is D 2
Similar threads


















































Bovenaan